Po realizacji tego etapu działalność placówki szkolnej zostanie przeniesiona do nowego budynku natomiast stary zostanie rozebrany (poza salą gimnastyczną, która nadal będzie funkcjonować w powiązaniu z nowopowstałym budynkiem).
Nowoprojektowana szkoła ma zastąpić istniejącą (będącą w złym stanie technicznym) szkołę SP8 zlokalizowaną w Wólce Mlądzkiej w Otwocku.
Zadanie pn. „Projekt i budowa szkoły podstawowej z oddziałami przedszkolnymi w Otwocku Wólce Mlądzkiej" nie jest inwestycją generującą dochody, jednak efektywność ekonomiczną projektu z punktu widzenia interesu społecznego można określić jako opłacalną ze względu na pozytywne efekty zewnętrzne realizacji inwestycji.
Do przewidywanych korzyści społecznych należą m.in.:
Planowanym efektem rzeczowym będzie zwiększenie powierzani użytkowej, która pozwoli na utworzenie m.in. jednego oddziału przedszkolnego (klasa „0”), do którego będzie uczęszczać maksymalnie 25 dzieci. W wyniku realizacji inwestycji przewiduje się, że rokrocznie przyjętych zostanie ok 250 uczniów klas podstawowych (w 2019 r. ilość uczniów SP 8: 208).
Planowane efekty rzeczowe inwestycji:
Łącznie w ramach przedmiotowej inwestycji planowanych jest 13 sal dydaktycznych, w tym:
Realizacja przedsięwzięcia w równym stopniu zaspokoi potrzeby społeczeństwa, w tym dzieci, młodzieży i pracowników szkoły objętej projektem – budynek stanowi będzie dobro ogólnodostępne, przystosowane do potrzeb różnych użytkowników. Z uwagi na charakter, funkcjonalność i zakres zadania, lokalizację oraz zastosowanie sprawdzonych technologii a także odpowiednich rozwiązań technicznych projekt przyczyni się do rozwoju placówki objętej projektem.
Przedmiotowa inwestycja zakłada, że budynek będzie dostępny dla osób niepełnosprawnych. Planuje się, że wejście do budynku odbywać się będzie m.in. przez pochylnie dla osób niepełnosprawnych. Budynek wyposażony zostanie również w windę.
Dzięki projektowanym pochylnią, osoby niepełnosprawne będą mieć zapewniony dostęp do wszystkich pomieszczeń zlokalizowanych na parterze takich jak m.in.: szatnie, zespół sanitarny, świetlica, klasa „0”.
Do pozostałych kondygnacji, a w szczególności do sal dydaktycznych, niepełnosprawni będą mogli dostać się za pomocą windy. W budynku projektuje się szyb windowy przeznaczony dla elektrycznego dźwigu osobowego. Winda zostanie dostosowana dla osób niepełnosprawnych, umożliwiając postoje na każdej kondygnacji budynku szkolnego (parter, I piętro, II piętro).