Wyszukaj
Facebook YouTube
A A+ A++ Wersja kontrastowa
BIP TV BIP UE PL NFOSiGW
Miasto Otwock
STRONA GŁÓWNA AKTUALNOŚCI Samorząd Raport o stanie gminy za 2024 rok

Raport o stanie gminy za 2024 rok

Budynki - ozdobnik
2025-06-03

Zgodnie z art.28aa ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U z 2024 r. poz. 1465 ze zm.) Prezydent Miasta Otwocka co roku do dnia 31 maja przedstawia Radzie Miasta Otwocka raport ostanie gminy, który obejmuje podsumowanie działalności prezydenta w roku poprzednim, w szczególności realizację polityk, programów i strategii, uchwał rady gminy i budżetu obywatelskiego.


Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę. W debacie nad raportem oprócz radnych głos mogą również zabierać mieszkańcy gminy. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie, składa do Przewodniczącej Rady Miasta Otwocka pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 50 osób. Zgłoszenie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana zostanie sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez Przewodniczącą Rady zgłoszenia. Liczba mieszkańców mogących zabrać głos w debacie wynosi 15, chyba że rada postanowi o zwiększeniu tej liczby.


Po zakończeniu debaty nad raportem o stanie gminy rada gminy przeprowadza głosowanie nad udzieleniem Panu Prezydentowi wotum zaufania.

Sesja Rady Miasta Otwocka, na której zostanie przedstawiony raport o stanie Gminy Otwock zaplanowana jest na dzień 25 czerwca 2025 r.  

W związku z powyższym zgłoszenia mieszkańców będą przyjmowane do dnia 24 czerwca 2025 r. do godziny 16.00 w Urzędzie Miasta Otwocka, ul. Armii Krajowej 5 w budynku B, pok. nr 1.


Formularz zgłoszenia do debaty dostępny jest na stronie internetowej miasta oraz w Urzędzie Miasta Otwocka.

 

 


Pliki do pobrania

Plik: Raport Gminy 2024.pdf, Rozmiar: 6.71MBPobierzPlik: ZGLOSZENIE_debata.odt, Rozmiar: 10.92kBPobierz