We wrześniu 2023 r. usunięto z Otwocka ponad 50 Mg odpadów budowlanych zawierających azbest, czyli tzw. eternitu. Zadanie zostało zrealizowane z budżetu Miasta Otwocka i dotacji otrzymanej z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie.
Mieszkańcy Otwocka planujący demontaż wyrobów azbestowych z budynków lub posiadający zmagazynowane na posesji wyroby azbestowe, których zgodnie z prawem nie wolno już wykorzystywać do żadnych celów, mogą składać w Urzędzie Miasta Otwocka dokumenty, które będą podstawą do odbioru azbestu w kolejnej akcji organizowanej w ramach programu usuwania azbestu.
Szczegółowe informacje o pomocy w usunięciu azbestu można uzyskać w Wydziale Ochrony Środowiska Urzędu Miasta: tel. (22) 779 – 20 – 01 wew. 171, adres e-mail: srodowisko@otwock.pl
„Usuwanie i unieszkodliwianie azbestu z nieruchomości na terenie miasta Otwocka – XI etap” dofinansowano dzięki wsparciu Ministerstwa Klimatu i Środowiska, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej i Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, dotacja w kwocie 8000 zł.
https://www.gov.pl/web/nfosigw