Wyszukaj
Facebook YouTube
A A+ A++ Wersja kontrastowa
BIP TV BIP UE PL NFOSiGW
Miasto Otwock
STRONA GŁÓWNA AKTUALNOŚCI Komunikaty Oszczędności w urzędzie miasta

Oszczędności w urzędzie miasta

Budynki - ozdobnik
2021-06-15

Urząd Miasta Otwocka wprowadza oszczędności. Zarządzeniem prezydenta Jarosława Margielskiego wszystkie urzędowe dokumenty będą ujednolicone i drukowane ekonomiczną czcionką.

Specjalny rodzaj i wielkość czcionki, nowe wzory dokumentów, dwustronne drukowanie pism to tylko niektóre nowe zalecenia stosowane w urzędzie miasta, dzięki którym uda się zminimalizować rocznie nawet 20 proc. obecnych kosztów związanych z zużyciem papieru i tuszu. Prezydent Jarosław Margielski wydał zarządzenie w sprawie określenia wzoru graficznego pism sporządzanych w otwockim urzędzie miasta. To nie tylko zapewnienie jednolitej i spójnej formy urzędowych dokumentów, ale przede wszystkim wprowadzenie dużych oszczędności.

- Cienkie litery w czcionce Garamond pozwalają w odniesieniu do dotychczasowo stosowanych czcionek zmniejszyć zużycie atramentu i tonerów nawet o 24 proc. To bardzo dobre rozwiązanie stosowane w administracji publicznej, które w otwockim urzędzie miasta przyniesie konkretne korzyści dla budżetu miasta. Jeżeli chodzi o ergonomię i oszczędności w pracy codziennej urzędu, to należy zwracać uwagę na najdrobniejsze szczegóły, zwłaszcza w kontekście wydatkowania publicznych środków, gdzie liczy się każda złotówka. Wprowadzenie tożsamych rozwiązań będę rekomendował także innym podległym Miastu Otwock jednostkom - mówi o nowo wprowadzonych zasadach prezydent Jarosław Margielski. Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierzył sekretarzowi miasta.

- Tusze, tonery, papier do drukarek to drogie materiały.  W otwockim magistracie co roku wydaje się ok. 27 tys. zł na tonery i ok. 15 tys. zł na papier do drukarek. Wprowadzone zmiany pozwolą zaoszczędzić konkretne pieniądze i chronić środowisko -mówi sekretarz miasta, Piotr Bartoszewski.