5 maja rozpocznie się rekrutacja uzupełniająca do klas pierwszych w szkołach podstawowych na rok szkolny 2025/26. Podstawówki mogą jeszcze przyjąć 63 przyszłych pierwszoklasistów.
Rekrutacja będzie prowadzona na takich samych zasadach co rekrutacja podstawowa. Wnioski o przyjęcie dziecka można składać elektronicznie na stronie internetowej https://rekrutacje-otwock.pzo.edu.pl/ oraz w formie papierowej w szkole pierwszego wyboru.
Postępowanie uzupełniające będzie przeprowadzone w placówkach, które dysponują wolnymi miejscami po pierwszym postępowaniu rekrutacyjnym. W sumie takich szkół na terenie Otwocka jest pięć.
Najwięcej przyszłych uczniów może przyjąć SP nr 7 (16 miejsc) i SP nr 12 (15miejsc). Najmniej wolnych miejsc jest w SP nr 8 (10 miejsc). Ile chętnych dzieci zostało jeszcze przyjętych do szkół podstawowych dowiemy się 26 maja.
WOLNE MIEJSCA DO KLAS PIERWSZYCH
Szkoła Podstawowa nr 3 – 11
Szkoła Podstawowa nr 6 – 11
Szkoła Podstawowa nr 7 – 16
Szkoła Podstawowa nr 8 – 10
Szkoła Podstawowa nr 12 – 15
HARMONOGRAM REKRUTACJI UZUPEŁNIAJĄCEJ DO KLAS PIERWSZYCH
od 5 maja od godz. 9.00 do 9 maja do godz. 15.00 – złożenie wniosków wraz z wymaganymi dokumentami potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu uzupełniającym.
od 12 do 16 maja do godz. 15.00 – weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków i złożonych dokumentów
20 maja godz. 12.00 – podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych.
od 20 do 23 maja do godz. 15.00 – potwierdzenie przez rodziców/ prawnych opiekunów kandydata woli przyjęcia do klasy I szkoły podstawowej, w postaci pisemnego lub elektronicznego oświadczenia.
26 maja 2025 r. godz. 12.00 – podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.
W terminie trzech dni od 26 maja 2025 r. można wystąpić o uzasadnienie odmowy przyjęcia.
Następnie w terminie trzech dni od dnia jego otrzymania, rodzic może wnieść do dyrektora szkoły odwołanie od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej w pisemnym uzasadnieniu. W terminie trzech dni od dnia otrzymania odwołania dyrektor wydaje rozstrzygnięcie, na które można wnieść skargę do sądu administracyjnego.